Caldeira Velha,Sao Miguel -The Azores

Our second day tour around the Island of Soa Miguel- The Azores, Portugal, started by visiting a natural hot spring, waterfall, and swimming hole near Ribeira Grande known as “Caldeira Velha”. I love taking 1 day tour exploring a new destination like Sao Miguel, as Gary our Private tour Guide promised earlier that there will be a lot to see and explore on our second day there. The Island is full of many natural spots and viewpoint that anyone would like to visit.

بدينا يومنا الثاني في جزيره ساو ميغييل مع ريوق بسيط قدموه لنا حارس المزرعه ومرته  بالمزرعه الي سكنا فيها .. و بعدها انطلقنا برحلتنا لذاك اليوم مع مرشدنا السياحي الخاص .. بدينا الرحله مبجر الساعه 8 لانه كان ورانا اماكن وايد نزورها بالجزيره … ابتدينا جولتنا الاستكشافيه باليوم الثاني في منطقه ربيرا قراند  و ابالتحديد في احدى الغابات الاستوائيه الي فيها ينابيع و شلالات  و برك ماي مياه حاره طبيعيه من الطبيعه البركانيه للجزيره…

Fotor02039221
one side of our breakfast at the farm where we stayed … and the other side is our private car with Gary our tour guide
Fotor020392625
Arriving at the Natural monument Caldeira Velha

Fotor020392320

Caldeira Velha provides a well deserved rest. Once you arrive, you will take a nice walk in a path in the middle of a beautiful rainforest, after a short walk you will see the warning Sign saying “ Natural Boling Water” the water at this place is really hot so if you want to get a closer look you should really watch your steps.You will see the hot water smoke and steam .Don’t ever think of touching it:)  If you take awalk on another path in that forest you will find a waterfall with warm water were you can enjoy a dip. Our tour guide told us earlier that we can wear our swimming suites but we preferred not to since the weather was cold, we didn’t want to get sick and ruin our vacation in Portugal .The water of the waterfall is iron-rich water that flows over rocks from the mountain, you will notice that the rocks turned into a brownish color because of the mineral water pouring on them  that falls into a lake. During summer the place is usually  crowded as many people come to enjoy swimming there.

وقفنا سيارتنا بالمواقف بمكان فوق الجبل .. و نزلنا للغابه .. الغابه كانت غير عن الي شفناه باليوم الاول خلال جولتنا بالجزيره .. غابه استوائيه ! حسيت اني في كوستا ريكا او البراويل معني ما وصلتهم لمه الحين بس من الصوره الي شفتهم .. الاشجار و الني.باتات الغريبه  اتهبل .. بس لازم توقفون و تطالعون الاشجار و تاخذون وقت و تشوفون الانواع الموجوده .. شي عجييب ماشاءالله … و بعد ما مشينا مسافه قصيره وصلنا لطريج مسدود و لمه قربنا شفنا منطقه او بقعه طينيه كان يطلع منها بخار حار .. و اهني بدا مرشدنا السياحي يشرح لنا عن هالمكان و كان دايم يحرصنا انه ننتبه لخطواتنا لانه الارض تحتنا مولعه و الماي القليل الموجود على الارض  درجه حرارته عاليه و الدليل كالبخار الي يطلع منه  … كل هذا يرجع  لطبيعه جزيره ساو ميغييل البركانيه ..  بعدها خذينا طريج ثاني بالغابه و مشينا مسافه اكثر بشوي و تالي وصلنا لمكان فيi شلال و بركه ماي …  قبل روحتنا للمكان مرشدنا السياحي سألنا اذا نبي نسبح في بعض الاماكن عشان نييب معانا لبس السباحه بس مثل ما ذكرت في احد البوستات انه حزه رزوحتنا كانت نهايه الصبف و بدايه الاشتا فالجو كان بارد اشويه و ما بغينا انخاطر و نسبح و تالي نمرض و تخترب السفره .. المهم هالشلال يعد من الاماكن المسوح السباحه فيها .. مياه الشلال غنيه بالمعادن و لو تلاحظون انه الماي ينزل من الجبل على صخر لونه بوني بس لونه غريب .. سالنا المرشد السياحي قال انه المياه المعدنيه اهي الي غيرت لون الصخر … حزه روحتنا ما كان في ناس يسبحون بس بالصيف المكان يكون متروس عاده

Fotor02039302

Fotor020393638
Natural Boiling water سبحان الله الماي الطبيعي الحار يطبخ من تحت الارض
Fotor020393822
That is the gorgeous warm pool in the forest that is suitable for swimming هذا شلال المياه الدافيه الي ممكن الناس تسبح فيه
Fotor020393913
لاحظوا لون الصخر الي يحوشه الماي اشلون مختلف عن الصخر الي يمه

Fotor020393136

The rainforest is so beautiful, it’s very unique climate stimulated the growth of a natural vegetation and exotic plants, it like If I was walking in Jurassic park but with no dinosaurs around of course 😛

الغابه الاستوائيه وايد اعجبتني … رحت غابات من قبل بس هذي غير … حتى الاشجار و النباتات الي فيها غير عن باجي الجزيره و هالشي يرد لتربتها و هم طبيعه الجو .. ذكرتني بفيلم جورساك بارك بس كان ناقصنا ديناصورات و تكمل لول .. ما كان فيها حيوانا ت بس انواع  متعدده من الطيور