Volendam, Marken & Windmills Day Tour – The Netherlands , Part 1 رحلتي الى فولندام و ماركن و قريه الطواحين –هولندا – الجزء الاول

After spending our vacation in Iceland, on our way back home to Kuwait, we made a stop in The Netherlands, and we stayed in Amsterdam for a couple of nights. Honestly, we didn’t have a plan on what to do or see there, we thought that time we should try something new which is just be there then decide what to do 🙂

بعد ما قضينا خووش اجازه و ايام حلوه كلها مغامرات ما تنسي في ايسلندا الجميله .. طرنا الى هولندا و دام انه السالفه فيها ترانزيت قررنا قبلها بالكويت انه نختم رحلتنا بقعده في امستردام لجم يوم .. بصراحه اتفقنا انا و صديقني انه ما نحط مخطط لأمستردام و ين بنروح  و شنو بنشوف .. قلنا هالمره نخليها جذي نوصل الديره و تالي نشوف شنو اكو و نعزم نروح له

That was during our trip to Iceland in December 2013, during our stay in Amsterdam we thought why not go on a day tour to explore the countryside. Although it was cold and freezing but we said lets ask and see what kind of tours are available during that season. From our Hotel concierge we booked for  VOLENDAM, MARKEN & WINDMILLS  Day Tour, after what we read about that tour in the brochure, we decide to go o the next morning .

هالقصه كانت خلال رحلتنا بشهر ديسمبر 2013 .. اسميها رحله نهايه السنه … المهم خلال اقامتنا في امستردام قلنا ليش ما نروح لنا رحله بره نشوف فيها الريف الهولندي مع انه حزتها موووت برد بس قلنا ننزل الكونسيرج تحت في اوتيلنا و نشوف شنو الرحلات المتوفره في هالموسم .. و لقينا على حظنا رحله لثلاث مناطق مميزه بره امستردام لكنها قريبه و اتكلنا على الله و حجزنا للرحله و طلعنا باليوم التالي

That was our tour bus, our tour was with with Keytours.nl , we totally loved the tour. The tour duration as approximately 6½-hour.

و هذا كان باص رحلتنا و كانت مع شركه كي تورز … خوش رحله و كل شي مرتب .. كانت تقريبا لمده 6 ساعات اذا ما كنت غلطانه ,.. بس تبون الصراحه ؟ ما شبعت من المناطق الي زرناها و احس كل منطقه يبيلي اقعد فيها اكثر .. عيب التور انه عيله و بكل  مكان لازم نلتزم بوقت النزله من الباص و ووقت الرده … بس انتوا شوفوا تقارير جولتنا و قيموا على حسب رغبتكم اذا تكفيكم شوفه هالمناطق الي بعرضها برحله يوم او يبيلها زياره خاصه

Fotor041593314

The Gathering point was at their office on Damrak 26 , luckly our hotel was 15 min walk away, so we had breakfast early that day then we started are walk in the cold weather 🙂

نقطه التجمع كانت في فرع الشركه بشارع الدام راك 26 … و كان تقريبا يبعد عن فندقنا 15 دقيقه مشي … مع انه الجو كان بارد بس قلنا نقعد الصبح و نروح مكتبهم مشي … يا زين المشي بالسفر

Fotor041593534

Before we stepped into the bus, our tour guide gave us headset, and as I remember the  tour commentary was available in several languages .

وصلنا و عطونا تذاكرنا و تالي مشينا لمكان الباص تقريبا مشي 5 دقايق من موقع المكتب .. و قبل لا نركب عطانا المرشد السياحي السماعات و كل كرسي داخل الباص فيه مكان للسماعات و تقدرون تختارون من مجموعه لغات و عاد بعدها تندمجون بالشرح الحلو عن الرحله و مناطقها IMG_9677

Zaansee Schans was our first stop during the tour , I will post about this tour in three separate posts each about a different place we visited on that tour … let’s start with the first stop !

بعد ما ركبنا الباص و حركنا .. مشينا تقريبا لمسافه قصيره بصراحه الدرب حلو و ما اتذكر اشكثر خذا وقت بس كنه نمر على مزارع و قرى حلوه .. المهم اول محطه وقفنا فيها او منطقه زرناها اهي زانسي شانس و اهي الي فيها قريه الطواحين … انشالله راح اكتب تقرير عن كل منطقه وقفنا عندها خلال هالرحله .. يالله نبدي بالمنطقه الاولى

1- Zaanse Schans

During this excursion you will see Zaanse Schans, the picturesque windmill village, with its typical green-timbered houses and warehouses. We stopped the bus  far away then we all  took a walk to reach the windmill village, and once we where there, our tour guide gave us a short introduction and information about the village, then he told us that we have a certain time to go and explore the place by our one, then meet up at another stop where we will find our bus waiting for us . So me and my friend took a walk in the Windmills Village …. come with me let me show you around 😉

اول ما وصلنا الباص وقف واااايد بعيد و نزلنا مع المرشد و مشينا لمسافه و عبرنا جسر عشان نوصل لقريه الطواحين .. من رايي ما تصلح كبار السن الا اذا سالتوهم اذا في طريقه او رحله خاصه لهم … اول ما وصلنا القريه مرشدنا السياحي قدم لنا معلومات بسيطه عنها و بعدها حدد لنا الوقت الي ممكن نقضيه فيها و تالي نروح الباص و علمنا بالخريطه وين راح ينطرنا الباص في مكان غير الي نزلنا فيه … اتكلنا على الله انا و صديقتي بجوله سريعه بالقريه .. تعالوا معاي اراويكم بعض الصور الي خذيتها

Silence and beauty

منطقه هاااديه و جمييله و اتوقع بالصيف تصيير احلى … متنا من البرد بس عقب ايسلاند صرنا نتحمل البرد

It was cold and freezing, I took a couple of photos of the windmills although  the weather did not help at all 🙁

كان مووووت برد .. مره الشمس تطلع و مره تنخش ورا الغيوم … ما ادري اشياني كلش ما كان لي خلق ادخل احد هالطواحين و اشوف داخلها .. اكتفيت اصور من بعيد و بس

I believe that The Netherlands have a beautiful countryside ! In a one day tour that I took, I saw many kind of animals and birds !

صج ماشاءالله هولندا لها ريف خيااالي .. من الخضرا و الحيوانات و المناظر .. في رحله يوم واااحد شفت مناظر اتينن و حيوانات اشكال و انواع

المكان اينن بالاشتا .. سبحان الله بتشوفون رغم انه الاشجار اشويه ذابله بس فيه جانب من الجمال ! اشلون لو يايين بالربيع او بالصيف !

There were lots of shops in that village, but most of them where closed ! except that one that you see in the photo, That shop has many souvenirs

كان في محلات واايده بالقريه بس كان اغلبهم مسكرين ليش انه الجو بااارد .. الا هالمحل الي بالصوره كان فاتح و يبيع عنده خوش تشكليه من التذكارات

We made a short quick stop at this place before going back to the bus …and thank God that we did 😉 Why ?? we check the next photo 😀

و قبل لا نمشي من هالقريه و نروح لمكان الباص …مرينا على هالمحل و اشونه انتبهنا للافته الي حاطينها .. لانه بابه على جنب .. و بصراحه كنا صج محتاجين نلاقي مكان مثله … ليش ؟ .. شوفوا معاي الصور اليايه

This lovely lady sells chocolate and Hot Chocolate in her little shop ! well that what we really needed in that cold weather ! it was freezing and the idea of finding a place that sells a cup of hot chocolate is actually not to miss 😀

صاحبه المحل وااايد حليوه .. عندها تشكيله من الككاو و هم شي كنه صج محتاجينه في الموت البرد و حده يدفي .. هالشي اهو الهوت جوكليت ! فكره انه تشوفون لوحه مكتوب عليها ” عندنا هوت جوكليت ” برووحها اتدفي اذا كنتوا واقفين بالجو البارد …

قوالب الككاو باشكال مختلفه

Fotor04159362

You get a cup, fill it with chocolate powder and sugar then hand it over to the lady to pour hot water and milk 😉

تاخذون كوب ابيض من الورق او الفلين .. و تحطون فيه الكميه الي تبونها من الككاو البودر و تالي السكر او الشكر  لوول  و تروحون عند المرا الي تبيع و بعدها تحط لكم الحليب و تقول لكم خلطوه و دفعوا و سلامتكم بعدها رحنا للباص

ماشاءالله كل من يرعى بصوب … على هالطبيعه ما ينلامووون لوول

Well that was the first stop during our VOLENDAM, MARKEN & WINDMILLS  Day Tour … More details of the next stop during that tour..coming up in the next post

و هذا كان اول مكان او منطقه نوقف فيها من ضمن رحلتنا يومها … باجي تفاصيل الرحله و المناطق الي زرناها و الاشياء الي شفناها .. يايتكم بالمواضيع اليايه .. تهقون شنو محطتنا اليايه الي وقفنا عندها ؟