Day 2 in Zakopane: A day at Dunajec River Rafting, Szczawnica and Niedzica تفاصيل اليوم الثاني في زاكوباني – مايو 2015

After spending a wonderful half day upon arrival to Zakopane, I was really excited and looking forward to our second day there ! So how did we spend the second day in Zakopane ? We woke up early morning that day and left on a short road drive to start the day with an amazing activitiy which was River rafting !

بعد ما قضينا نص يوم تقريبا في مدينه زاكوباني  بيوموصولنا…كنت ناطره ومتشوقه لجدول اليوم الثاني لنا و شنو الانشطه الي حاطينها لنا وزاره الخارجيه برحلتنا معاهم ( هالرحله كانت دعوه من وزاره الخارجيه البولنديه ) الي يعرف تفاصيل الرحله كلها  يشوف التقارير السابقه

Rafting through the Dunajec Gorge

As I mentioned before we took a short drive to Pieniny Mountains which is approximately 50 km far from Zakopane. Once we arrived there our guide bought the ticket for the river ride ! It lasts for 2 hours or so depending on the river level  and our driver met us later at the ending point. So are you ready for the ride ? Let me show you some of the photos I took during the river rafting  …..

جوله القارب التقليدي في نهر دونايتس

مثل ما ذكرت من شوي .. طلعنا من فندقنا في زاكوباني و مشينا بالسياره  لمسافه 50 كيلو عن زاكوباني ووصلنا حدود حديقه بينينه الوطنيه موقع نهر الدونايتس الي بنطلع فيه برحله بقارب تقليدي  .. اولماوصلنا راح المرشد الكلف من وزاره الخارجيه البولنديه و شارالنا التذاكر الخاصه بالرحله بالنهر .. وبعدها توجهنا للانطلاق بالقارب على ضفه النهر .. الجوله تقريبا تاخذ ساعتين و هم حسب مستوى ارتفاع الماي حزتها …  ونهايه الرحله بالقارب بتكون عند ضفه مختلفه و اهناك نطرنا سايقنا …. جاهزين للرحله ؟ براويكم  بعض الصور الي التقطتها اثناء رحلتنا بالقارب التقليدي بالنهر

This old man was our “flisak” or raft man wearing traditional Polish custom. He  sailed our boat with the help of another young raftman .During our journey in the river he gave us interesting information and stories about the surroundings.

هالريال الشايب كان المسؤول عن الابجار بالنهر بمساعده شاب صغير في اخر المركب  ومثل ما تشوفون لابس اللبس التقليدي الخاص بالمنطقه وكان طول رحلتنا بالنهر يعطينا معلومات حلوه عن الجبال و المعالم الي مرينا عليها بالاضافه لقصص قديمه واساطير

You will love the beautiful breathtaking views while rafting down the river ! Just  sit back, relax and enjoy the scenery.

.واايد حلوه المناظر الطبيعيه الي مرينا عليها خلال جولتنا بالمركب بالنهر .. من جبال  و قمم و خضره الحديقه الوطنيه .. وما اتخيلون اشكثر هدووووء … ما عليكم الا ترتاحون و اتاملون و تستمتعون اثناء الرحله

What’s really interesting is that you will be taking a  rafting trip along the natural border between Poland and Slovakia !

الشي الي يونس وغريب وحلو بنفس الوقت اهو انه رحله النهر بتكون بين بولندا وسلوفاكيا !!!!  اشلون ؟ واحنا بالنهر كانت الضفه الي على يمينا سلوفاكيا و الضفه الي على يسارنا بولندا !

While rafting down the river you can spot some pople relaxing and having a picnic oreven camping 🙂

وخلال الرحله بالمركب مرينا على ناس كاشتين وغيرهم مخيمين للاستمتاع بالطبيعه

houses along the river bank

وهذي بيوت بالقرب من ضفه النهر من صوب  سلوفاكيا

Kayaking in the river

كاياك بالنهر

for those who love camping 🙂

و للي يحبون التخييم .. كل شي ممكن تنسقون له

There are those who love to explore the beautiful park by foor or by bike 🙂

وبتشوفون هالناس وحبها للطبيعه .. احنا بالنهر واهمه يتمشون اوبالقواري

That was the end point of our river rafting journey ! For those who would love to go for this activitiy remember that The rafting season starts April and finishes in  October due to the high level of waters on the river ( Rainfalls ) that’s why it might not be available later.

و في هالمكان انتهت رحله القارب بالنهر بعد ساعتين تقريبا .. وايد انصح في هالنشاط للعايله و هم للكبلز او الشباب … بس تذكروا شي انه هالنشاط موجود من شهر ابريل الى اخر اكتوبر تقريبا .. حسب مستوى الماي يبالنهر و خصوصا موسم الامطار عشان جذي هالنشاط مو موجود و متوفرطوال السنه

After the wonderful river raft, we took a short drive to that place ” Nature Reserve Gorge Homole”  it is approximately 800 meters and cut into the northern slopes of the High Rocks, forming a deep canyon with steep walls with a stream flows, we took a short walk there then we left for lunch .. here are some more photos of Gorge Homoles ….

بعد ما خلصنا الرافتنق بالنهر … ركبنا السياره و اتجهنا الى هالمكان الي بالصوره اسمه

Nature Reserve Gorge Homole

عباره عن محميه طبيعه تقطع مسافه 800 متر وتتكونمن جبال ووادي و صخور عاليه و مجرى للماي

نزلنا تمشينا اشويه وتالي ردينا للسياره وحركنا و رحنا نتغدى في احد المطاعم القريبه .. اماالحين شوفوا جم صوره صورتهم للمكان هذا

So that was the restaurant where we had our lunch on that day . It’s called ” Karczma Pieninska” , I totally recommend dining at that restaurant, it has friendly staff, delicious  food from polish cuisine and unique atmosphere ! Here are some more photos of my great experience at that restaurant …..

و هذا كان المطعم الي تغدينا فيه اسمه

” Karczma Pieninska”

انصح فيه و مو وايد بعيد عن مدينه زاكوباني … الخدمه فيه اتهبل و الي يشتغلون واايد حليوين .. اما بالنسبه للاكل طلبنا اكثر شي اكلات من المطبخ البولندي و الشي الي لازم ما تطوفونه اهي كيكه التفاح او فطيره التفاح المعروفه عندهم و كل مطعم يحضرها بطريقه مختلفه … و طبعا الاجواء الحلوه الي داخل المطعم بديكوراته التقليديه و بلبس الستاف الريفي المميز

هذي صوره للمطعم من داخل و عنده قعده خارجيه بعد

FotorCreated

صور لبعض الاطباق الي طلبناها للغدا

Later we went back to the road and enjoyed a lovely ride passing by green landscape while heading to our next place to visit.

و بعد الغدا استمتعنا بخووش جوله بالسياره بدربنا للمكان الي بنزوره … الدرب كان جدا ممتع  مرينا فيه على مناظر تهبل … يا حلو اللون الاخضر بالطبيعه اييب الراحه و الهدوء .. سبحان الله

The next stop was at this beautiful historic castle in Niedzica. That castle was built in the 1300s, there are many legends, as well as ghost stories, associated with it 😉 well that was interesting specially seeing that ghost sign at the entrance ! I totally enjoyed the amazing views from the roof of the castle ! I will show you some photos ..

اما المكان الي زرناه بعد بريك الغدا كان هالقصر الي تشوفونه بالصوره في منطقه

Niedzica

هالقصر التاريخي بنوه في سنه 1300 و طبعا هالقصور ترتبط معها عده قصص واساطير قديمه .. من ضمنها قصص عن الاشباح عشان جدي تشوفون علامه للشبح عندالمخل .. حاطينها عشان برامج زياره  طلبه المدارس كعامل تشويق لهم  .. بصراحه القصر من داخل حلوبس ما فيه شي مميز غير الساعه الي بالساحه و المناظر الحلوه من السطح .. اما الغرف واثاثها وملابس الي كانوا ساكنينه كانت عاديه ….شوفوا صور المنظر من القصر على البحيره الصناعيه

صوره للسد

Not far away from the castle, but it was a long way down to the lake. There we started a lovely boat tour in Lake Czorsztyn, which is a is a man-made reservoir on the Dunajec river, southern Poland, between the Pieniny and the Gorce Mountains. It owes its existence to a dam, which is located in the village of Niedzica. ( as seen in the photos above )  Now let’s go on a boat tour 😉

مو بعيد عن القصر.. مسافه مشي …  بس نزلنا وايد لي تحت لين وصلنا للبحيره .. واهناك خذينا جوله بالمركب الي تشوفونه بالصوره .. هالبحيره اسمها

Lake Czorsztyn

هالبحيره صناعيه و يمها سد وتلقون صورتها فوق حاطتها

another old castle

و هذا قصر ثاني يم البحيره ملاينا عليه خلال جولتنا بالمركب

After the boat tour in the beautiful lake, we drove for minutes to that place. It’s ” Hotel Bukovina”, a  luxurious health complex and spa surrounded
by the beautiful scenery of the pristine Tatra Mountains. The Hotel is 5 km from the centre of Zakopane and famous Krupówki Street.

و بعد ما خلصنا جولتنا بالمركب بالبحيره .. قضبنا الدرب و رحنا مكان قريب .. وصلنا هالفندق مو عشان بنتغدى او ناخذ بريك .. لا .. كانت زيارتنا للفندق عشان نشوفه لانه يعتبر من افضل الفنادق العلاجيه و العائليه في المنطقه .. تقريبا يبعد عن سنتر مدينه زاكوباني 15 كيلو و موقعه في  جبال تاترا و حوالينه المناظر الخلابه .. هالفندق اسمه

” Hotel Bukovina”

و يعتبر فندق و سبا علاجي و في احواض سباجه بالمياه الطبيعيه من تحت الارض

One of the swimming pools at the hotel

أحد احواض السباحه بالفندق

Later we went back to the hotel to get ready for an amazing dinner at that place ! It’s called Karczma Przy Mlynie , it’s one of the best restaurant in Zakopane that served delicious food from the Polish cuisine. I totally loved the atmosphere there ! it was very traditional ! Now enjoy some of the photos I took of our dinner 😀

و بعد زيارتنا للفندق بدرب الرد لفندقنا … ريحنا ساع بفندقنا و بعدها انطلقنا للعشا في احد المطاعم الشهيره و المعروفه في مدينه زاكوباني الجبليه .. هالمطعم اسمه

Karczma Przy Mlynie

حفظوا الاسم عندكم لانه من المطاعم الي ما اتطوف ….هالمطعم يقدم اكلات و اطباق تقليديه من المطبخ البولندي .. الاكل لذيييذ جدااا و الأحلى الاجواء الحلوه لانه ديكوراته كلها تقليديه و انتيك .. شوفوا بعض الصور للمطع م و الاطباق الي طلبناها

خلال رحلتي الى بولندا .. جربت اكثر من مطعم مختص بالاطباق البولنديه و مع هذا يظل كل مطعم  غير ! كل شي حلوو .. شخصيا استمتعت خال زيارتي لهم باكلهم اللذيذ

How to get your  Schengen visa to visit Poland ?

If you are from Kuwait, you can apply for a Schengen visa press here

اشلون تطلعون فيزا لشنقن لزياره بولندا و من وين ؟

هذا عنوان السفاره البولنديه بالكويت بالنسبه للكويتيين و المقيمين فيها .. امااهل الخليج شوفوا سفارتهم عندكم:)

للي حاب يقدم على الفيزا الشنقن اون لاين يضغط على الرابط

For more details here is the embassy contact detail :